#1 sMS-2000 (512gb, i7, 16gb)
#2 sMS-2000 (1Tb, i7, 16gb)
#3 sMS-2000  (4Tb, i9, 32gb)
Extra intern lagring, max 6st SSD  *
Montering och konfig av extra lagring *
Första modellen är i princip utan eget lagringsutrymme, detta är för kunder som skall ansluta egen NAS eller annan lagring. Alternativt enbart skall köra strömmad musik.  

Andra modellen har 1TB Lagrning, vilket rymmer ungefär 10-20000st låtar. Utöver det kan man givetvis ansluta NAS eller annan lagring.  

Tredje modellen har vassare processor och mer arbetsminna och större lagringsyta. Rymmer ungefär 30-50000st låtar.   Oavsett ovan modell kan man montera 1+6st extra diskar. Det innebär SSD, (som inte låter något) Och initialt kan man stoppa i 48TB extra lagring, vi behöver inte spekulera i hur mycket som ryms då, det är inget man hinner med under en livstid.
(Observera att garantier täcker inte diskarnas innehåll.)
Bilden är på en prototyp och nte den färdiga produkten.

Huvudfunktioner : 

alla komponenter är uttryckligen skapade för ljudåtergivning , hela systemet är fläktlöst, utan rörliga delar = Helt tyst!

Servern/Spelaren sMS-2000 är uppbyggd runt Eunhasu OS, sMB-Q370 moderkortet, sCLK-EX klockmodul, tX-USBx10G USB host kort och  sNI-1G nätverkskort —SOtMs egenutvecklade komponenter med omvittnat hög ljudkvalitet och höga prestanda.

Egenutvecklad nätdel: utrustad med sPM-ATX100, som är en DC-DC omvandlare vilken ger exeptionellt ren spänningsmatning för bästa ljudkvalitet.

Spelaren har stöd för 48TB lagring (interna SSD diskar) och klarar även ännu mer för att kunna hantera stora mängder musik av hög upplösning. Det finns givetvis även stöd för externlagring på exempelvis NAS mm.

Det finns ett brett stöd för olika programvaror för musikserver och uppspelning, vilket innebär en hög grad av anpassning till olika behov. (lista på nästa sida)

sMS-2000 ger de absolut bästa förutsättningarna för uppspelning av digitalt lagrad (och strömmad) musik. Det är också den första musikservern helt byggd på egenutvecklade komponenter, enbart framtagna för detta ändamål.

Det finns tre olika vägar för att yrtterliggare toppa laget:

Separat Spänningsmatning av USB-kort och Nätverskort.

Använda en Masterklocka

Koppla allt via SOtMs switch (via masterklocka)